4

Hei!
Ida og jeg har trent nok en dag!
I dag var det styrketrening som sto på planen :)



Sorry for alt rotet i bakgrunnen, men hadde ikke mulighet til å trene noen andre steder en i vår kjære vaske kjeller!

Her er i hvertfall dagens treningsprogram!, vi brukte til å med tiden på å ta noen illustrasjons bilder!, i og med at jeg er dårlig på å forklare:

Ut med armene x10

Utfall x10 (De fleste vet sikkert hva det er, men slenger med et bilde)


Jumping Jacks x50 (Igjen, de fleste vet sikkert hva det er)


Squats x20 


Opp med beina x10
(Ingen skjønner hva jeg mener?)


Situps x20 
Pushups x10 

Ut med arm og bein x20 (
Man tar annen hvert bein og arm for hver gang)


Denne runden tok vi da 5 ganger!, var deilig å kjenne musklene jobbe litt! :) 
Håper dere skjønner forklaringene bedre når jeg har lagt med bilder. Siden absolutt alle vet hva pushups og situps er, tok jeg ikke noe bilde av det!

-Hvordan styrkeøvelser gjør du?
-Linea♥




 

Skrevet 20.03.2014. Ligger i kategorien Trening. 4 kommentarer
4

Hei dere!
I dag har alt gått i et kjør, nesten i hvertfall.
Dagen startet med at jeg begynte på skolen kl. 10.00, noe som var kjempe deilig.
Da skole dagen endelig var ferdig, var det hjem for å skifte, før jeg dro til Ida, hvor trening sto på planen!
Tenkte å legge ut ukas treningsplan på søndag, for da er jeg ferdig med alle treningsdagene mine, grunnen til at jeg ikke legger noe ut før det, er fordi jeg ikke har noe fast treningsprogram.
Blir litt jogging, og styrke om hverandre! Så på søndag kommer en oppsummering av hvordan denne ukas trening har vært.

Jeg var veldig klar for å ta en liten mini photoshoot av meg selv i treningsklær før jeg løp ut, og gikk til tante for å møte Ida.
Selvfølgelig hadde det seg slik at etter 2 bilder, hadde ikke kameraet mitt mer strøm, så dere får nøye dere med de to i hvertfall:



Ikke så bra bilder, men sånn er det noen ganger.... 

Så over til overskriften! 
Tenkte å komme med et lite tips til et mellom måltid som smaker kjempe godt.
Ida og jeg spiste det etter trening i dag, er også litt sunt.

Frukt med musli og vanilje yoghurt

Dette blir så utrolig godt, her kan du jo variere med en mengde forskjellig frukt! :) 
Har også spist dette med eple og kiwi sammen, blir kjempe godt det også!

-Hva har du gjort i dag?
-Linea♥ 















 

Skrevet 19.03.2014. Ligger i kategorien Trening. 4 kommentarer
12

Hei dere!
Nå har jeg nesten akkurat startet i gang med å trene.
Denne gangen for å klare å gjennomføre, jeg er så flink til å gi opp, men det skal ikke skje denne gangen, jeg vil ha et resultat jeg kommer til å bli fornøyd med.
Jeg merker også hvor mye trening gjør med kroppen. Jeg har mye mere energi til ting, og jeg orker å gjøre mye mere. Jeg føler meg bedre og blir sterkere. Ikke minst kommer man i god form!
I tillegg kjenner jeg at jeg er mye mere glad og positiv, jeg blir mye mer fornøyd enn deg jeg har vært i det siste. Jeg føler meg rett og slett mye mere positiv, og føler jeg får ut mye ved å trene.
Skal denne gangen klare målet, det er jo så deilig, og kunne klare flere ting, trening er jo bare positvit, så hvorfor ikke gjøre det?.

For å inspirere dere litt mere til trening legger jeg ved noen bilder fra We♥It som motiverer med mye!












Jeg trener sammen med Ida, jeg personlig syns det er mye mere motiverende og trene sammen med andre. 
Vi har også målet og trene 3 ganger i uka, hvor to av de er styrke, og en av de er jogging! Vi setter oss mål til hver gang om hva vi skal klare, for det er så deilig etter en treningsøkt hvor du faktisk har klart målet du har satt deg før du starter. I dag var treningsprogrammet slik:

♥20 "Ut med armene"
  Har veldig kreative navn på ting jeg ikke vet hva heter, det går i hvertfall ut på at du har en 1kg vekt i hver hånd, og løfter de opp slik at du holder armene rett ut til siden,
  altså ikke for lavt ned men rett ut.  

♥10 Utfall med vekter

♥50 Jumping Jacks

♥20 Squats med vekter

♥10 "Rett opp med beina"

//Bilde fra Google//
Man tar beina opp sånn, også ned igjen(ikke helt nedtil bakken) og sånn gjør man 10ganger.

♥20 Situps

♥10 Pushups

♥20 "Ut med armen og beinet" med vekter
Dette gjør du slik:

//Bilde fra Google//

Etter en runde tok vi 2 minutters pause før det var på igjen!
Tok 5 slike runder, hadde mål om å klare 3, men på den 3. fant jeg ut at jeg klarte noen til og satt nytt mål opp til 5.
Gud og deilig det var, og så god samvittighet jeg fikk etterpå :)

-Trener du?
-Linea♥
 

 

Skrevet 10.03.2014. Ligger i kategorien Trening. 12 kommentarer
Linea

~Linea ~18år ~Musikk ~DIY

hits